Wednesday, February 15, 2012

MeMbeBel LaGi....

Assalamualaikum semua...(bajet ada owg baca kan)

yeah aku dtg nak membebel lagi di sini
setelah sekian lama aku berhenti membebel disini
bukan x dak cita yg nak ditulis
cuma x punya masa(bajet menteri) and yg penting x punya kekuatan seketika...

ari ni nak membebel ala2 penulis novel ye...hahah..ni page aku so suka ati aku la kan nak bebel gaya pape pun...hahahah

since aku dah ada mood nak mengarang ni 1st aku nak bebel pasai erti sahabat...chewah...hahah
sepanjang usia aku menhampiri 24 ni...aku dah mengenal erti persahabatan yang agak mendalam la...walaupun x sedalam lautan tapi dah sedalam kolam ikan umah aku......hihi
bagi aku, kalau kita anggap dia bff kita belum tentu dia akan anggap kta bff dia.. pernah x korang lalui satu keadaan dimana susah senang korang semua nak share ngan kwn yg korang anggap bff but susah senang dia x pernah share ngan korang... aku dah lalui benda ni... that's y aku ckp kadang2 kt beria asa dia bff kita tp x untuk dia... sedih beb lau lalui saat2 ni....sebb 2 la owg ckp susah nak cr btul2 kawan sejati... so bila dah jd kat diri aku, baru aku tau keikhlasan dan kejujuran juga penting dalam sebuah persahabatan, bukan setakat bercinta je perlu jujur dan ikhlas,, nak bersahabat juga begitu.. so sebulat hati aku sama seperti sebulat badan ku kini, aku nekad x kan bersedih dek kerana seorg shbt yg aku syg but didn't meaning to him, because dalam dunia ni bkn dia sorg je kwn aku... ramai lagi kwn aku yg syg aku...kan..kan..kan..bkn nak marah, cuma terasa dek sikap dia...dan bg aku dia masih lg kawan aku walau mungkin x bg dia...

babak luahan hati yg sedih dah selesai... now babak ala2 gumbira sikit ye...hihi

syukur sgt..allah dah byk bg aku peluang kat dunia ni...peluang hidup dlm family yg sgt hepi...peluang belajar samapi ke peringkat uni...n now peluang aku capai impian aku menjadi seorg auditor walaupun as a junior auditor...

kalau owg bc mest owg akan ckp minah ni budget je lebih...suka ati la aku nak budget ke x..aku wat blog ni nak simpan kisah2 hidup aku yg aku rasa satu kenangan..ada aku kisah...hihi

bck to my story... actually ngah countdown day utk capai 1 lagi impian aku bersama keluarga tersayang...seius x sabar menanti saat bahagia itu..ya allah aku sgt2 bersyukur pada mu kerana memberi peluang ini pada diriku dan juga keluarga..menjadi yg paling bermakna buat kami sekeluarga dengan anugerah mu ini...

aku skarang ni kena bekerja lbh keras dan sentiasa berdoa agar diberi rezeki yg banyak bg memudahkan segala urusan aku since sampai date 2...allah maha adil...sebelum kegembiraan ini datang, aku di uji dgn kesedihan, but my dad n mom always told to me, allah uji hamba2 dia untuk pastkan hamba2 dia betul2 bersyukur since diberi kebahagian...n now berkat doa, sabar dan bertawakal...aku dah dpt lihat hikmah disebalik ujian allah..aku bersyukur sgt2...saat aku lihat tarikh di calendar, saat itu air mata ku mencurah2 membasahi pipi ku,,aku btul2 x sabar tunggu ari bahagia itu....

patut la mak ngan abah always ulang saat-saat mereka lalui dahulu..upanya semua 2 sgt indah....
buat saat ini, tiada lagi yang penting melainkan saat2 yg ku tunggu2kan..aku berharap agar allah aku mempermudahkan segala urusan ku untuk mencapai impian kali ini....

by the way finish takat ni dulu bebelan aku sebab ada big work nak wat....

No comments:

Post a Comment