Friday, November 18, 2011

KaWen???

assalamualaikum semua.:)

Blog ini terbeku secara tak langsung . Lama juga lah. Kalau dulu, rasa macam hari-hari nak update, tapi sekarang lain pula jadinya...

oleh sebab mlm ni ada mood nak update, so harus lah teruskan niat suci ini supaya blog ni x terus terbeku..walaupun tau x kan da org baca kisah aku ni, suka ati aku la nak update gak wat tatapan ku dihari tua...hahahah

disaat keseorngan ni, teringat plak td kat opis dok bergebang ngan kakak kat opis.. cm besa la depa semua dah berkahwin so asyik dgr cita pasal anak n laki diorng disamping pelbagai nasihat ditinggalkan kat aku..

insyaallah kak2 sy akan dgr nasihat kakak semua dan tq juga atas usaha nak cari jodoh utk saya dan doa2 kakak semua yg x sabar2 nak tgk saya naik pelamin... actually akak saya belum bersedia nak pikul tanggungjawab mcm2 kakak semua...hihihi

dalam byk2 pesanan diorg cuma satu je yang aku dok pikir...pesan diorg lau nak kawin, kawin ngan laki yg sayang n cintakan kita walaupun kita x syg n cintakan dia... tapi jgn sekali2 kawin ngan laki yg kita syg n cintakan dia tp dia lansung xsyg n cintakan kita...

aiseh...pusing pala aku bila dok pikir benda ni...nak tau apa yg aku pikiaq...

1) cm na kita nak kwen ngan laki yg kita xsyg n cinta dia...menurut kata kakak2 2 kita leh pupuk perasaan 2 untuk syg kat laki 2...ye ke kita leh pupuk??? so apa beza nya kalu kita kawen ngan org yang kita syg tapi dia x syg kat kita?? dia x leh ke nak pupuk perasaan 2 kat kita???

2) cm na kita nak tau owg 2 btul2 syg kita,,, bkn ke kalu owg yg kita x syg dia, kita xkan ambil atu pasal dia.. so maknanya kita x kan ambil tau pasal ati dia.. x gitu ke??? so cm na kita nak tau dia syg kita

3) kalu kita dah syg owg len, leh ke dgn mudahnya kita nak ubah ati kita utk syg owg len??


nway..nasihat ni sebenarnya perlu digunakan sekiranya cinta kita x dibalas dan dlm masa yg sama ada org yg lebih caring kan kita... n yg paling penting skali kita kena ingat allah dah tentukan yg terbaik untuk hamba2 nya... kadang2 dia kenal kan kita dgn org yang salah supaya kita lbh menghargai jodoh kita yg sebenar-benarnya...

1 comment:

..:FiLa:.. said...

lepas ni leh bertanya kepada cik fatehah la kalau saya ada apa2 kemusykilan. bape ea no yg perlu sy hubungi? haha

Post a Comment